fossil stone

As part of a swap I messed about with the fossil stone technique. It’s quite easy. Here’s a video showing the technique
Angeregt durch einen Tausch hab ich mal ein wenig mit der Fossil Stone Technik herumgespielt. Es ist wirklich ganz einfach. Hier ist ein Video, in dem die Technik gezeigt wird.

(left: Adirondack , right: Marvy’s)

Nice backgrounds, but the colours were just not strong enough for my liking. I decided to use Alcohol Incks instead and was quite thrilled to see the results.
Recht schöne Hintergründe, aber für meinen Geschmack nicht kräftig genug. Ich habe es dann mit Alcohol Inks versucht und war vom Ergebnis doch ziemlich begeistert.

(left: butterscotch/eggplant, right: butterscotch/meadow/stream)

Plus you can even use them a second time :: Und man kann sie sogar noch ein weiteres Mal nutzen


These two cards were made with the backgrounds :: Diese beiden Karten hab ich dann mit den Hintergründen gemacht

5 thoughts on “fossil stone

  1. also ich finde ja auch die HG mit den tuschekissen schon seeeeeeeeeeeeehr schööööööööööööööön. (das video hat bei mir leider nicht gefunzt …) aber die mit den AAIs sehen auch einfach SUPER aus!!! und beide kärtchen sind einfach wunderschöne hingucker.🙂

    liebe grüße
    katrin

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s