got into felting

My first attempts at felting in December made me want to do more and on Friday I finally went to a felting workshop. Following a 30×30 cm sample to familiarise ourselves with the carded merino wool we started felting egg cozies. You can see my egg cozy above. I am quite please with it, especially with the point.

Nach meinen ersten Filzversuchen im Dezember habe ich Feuer gefangen und am Freitag nun auch endlich mal einen Kurs mitgemacht. Nach einem 30×30 cm Übungsfilz, mit dem wir uns mit der kardierten Merinowolle vertraut gemacht haben, ging es an Eierwärmer und das Ergebnis könnt ihr auf dem Bild sehen. Ich bin durchaus zufrieden, vor allem auf den Zipfel.

One thought on “got into felting

  1. Donnerwetter, staun, staun, D U bist ja vielseitig!
    Eine tolle Puppe, super Eierwärmer – unglaublich!🙂
    und ein absolut witziger “Übertopfwärmer”!!!! Gratulation! Hätte ich nicht gerade so viel zu tun, würde ich sofort auch so eine Puppe versuchen🙂
    Herzlichst
    Wilma

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s